Sunday 13 November 2011

SEKITAR MAJLIS ANUGERAH KECEMERLANGAN UPSRI 2011

Kubang Lembek 12hb Nov. 2011

Semalam bertempat di dewan KUDQI Kubang Lembek, telah berlangsungnya satu majlis yang penuh gemilang iaitu Majlis Anugerah Kecemerlangan UPSRI 2011.

Majlis yang mengumpulkan sejumlah 8 buah sekolah Rendah Agama Rakyat (atau sinonimnya dengan nama Dar) dari seluruh Negeri Terengganu telah berjaya melahirkan sejumlah 1944 pelajar lelaki dan perempuan.

Seramai 212 orang kakitangan termasuk tenaga pengajar (guru-guru) dan staf-staf telah menggembelingkan tenaga dan usaha dalam memastikan kecemerlangan pelajar lepasan Dar-Dar ini selaras dengan keperluan pendidikan semasa.

Dari segi kecemerlangan pelajar, seramai 15 orang pelajar mendapat kelulusan 12A semua mata pelajaran, 17 orang mendapat 11A manakala 14 orang pelajar mendapat 10A.

Sepertimana pelajar-pelajar lepasan Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI), pelajar-pelajar lulusan Dar ini juga merupakan pelajar yang jauh lebih berkualiti dari segi akademik dan juga dari aspek agamanya berbanding dengan pelajar2 lepasan sekolah-sekolah harian kerajaan yang biasa. Tambahan pula, pelajar-pelajar lepasan Dar-dar ini juga adalah berusia dalam lingkungan 11 tahun sahaja iaitu tamat darjah 5 (kalau sekolah-sekolah harian kerajaan)




















0 comments:

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes